'זהירות בדרכים' במגזר החרדי • "לאן נעלם הכסף שמועבר למוסדות החרדים?"

דוד לזר 5 Comment on 'זהירות בדרכים' במגזר החרדי • "לאן נעלם הכסף שמועבר למוסדות החרדים?"
20:57
27.04.24
פנחס בן זיו No Comments on חדשות השבת: חילופי אש בצפון; תקיפות בחאן יונס

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

התאונה המחרידה שאירעה השבוע ביום ראשון שבה נהרגו ששה מנוסעי קו 402 של חברת 'אגד' מירושלים לבני ברק – הצליחה בוודאי להחזיר את המודעות לנושא הזהירות בדרכים.

באותה שעה שהתאונה התרחשה, שודרה ברדיו 'קול חי' תוכנית התחבורה והרכב 'מעבירים הילוך' בהגשתו של יעקב גרודקה, ובאורח פלא – התוכנית השבועית עסקה הפעם בנושא הבטיחות בדרכים, והמודעות לנושא במגזר החרדי.

עוד קודם לתאונה הקטלנית, הקטל בכבישים גבה את חייהם של שבעה אנשים באותו השבוע, ובפתיחתה של התוכנית הרחיב גרודקה להסביר כי "אנחנו רגילים לדבר על הרוגי ופצועי הטרור והפיגועים, אבל אסור להתעלם מ'מגפת תאונות הדרכים' הפוקדת גם את המגזר החרדי, וכפי שאירע ביום שישי האחרון בעיר בית שמש, כשני ילדים נפגעו מרכב חולף בעת שעברו במעבר חצייה".

"איפה הכסף?"

בתוכנית התארחו יהודה משי זהב – יו"ר זק"א וזאב קשש – יו"ר 'איחוד הצלה' שהרחיבו על העדר המודעות במגזר החרדי לנושא בטיחות בדרכים, משי זהב אף האשים את מנהלי המוסדות ותלמודי התורה בכך, ואמר כי "אין מודעות בעניין הזה, מדובר ברשלנות, המורים נשלחים ליום השתלמות בנושא אבל בפועל כל היום הזה הוא רק בכדי לעלות למורים את המשכורת".

משי זהב הוסיף כי "מבחינת החוק כל ילד שהולך לת"ת הוא מבוטח, אז למה זה רק בעניין הביטוח ולא בעניין האחריות. איך שולחים ילדים לבד ככה לתלמוד התורה?, אם למישהו היה אומץ והוא היה הולך לתביעה אישית נגד העירייה והמדינה, ואני מתכוון לתביעה פלילית – אולי אז המערכת הייתה מתחילה לזוז, לא חכמה שמיד אחרי האסונות כותבי הטורים מגיעים וזועקים".

מומחה הרכבים של 'מעבירים הילוך' הלל ינקוביץ מ'נטו דרייב' סיפר כי "בעבר בעקבות תאונת דרכים שאירעה בעיר חיפה, במוסדות החינוך שם יצאו עם הילדים לכבישי העיר והסבירו להם היכן עוברים כביש והיכן מסוכן – דבר שהעלה את המודעות לנושא, אבל כאמור רק כשקורה משהו כולם נזכרים".

במוסדות טענו לנו: "אין לנו זמן לתרבות פנאי"

משי זהב פנה לקשש ותמה: "תשאל את הילדים שלך מתי בפעם האחרונה דיברו איתם בתלמוד תורה על נושא בטיחות בדרכים", לדבריו," בנינו בעבר בזק"א תוכנית מלאה הקשורה לבטיחות בדרכים ורוב המוסדות שפנינו אליהם אמרו לנו שאין להם זמן לתרבות פנאי", סיפר יו"ר זק"א.

לדבריו, "יש כאן דבר הרבה יותר חמור, הרשויות מעבירות כסף למוסדות שלנו, בכדי ללמד את הילדים על נושא זהירות בדרכים, מישהו צריך לשאול 'איפה הכסף הזה?' הרי יש כספים בזה?".

קשש הוסיף ותמה, "הרי יש במדינת ישראל את הרשות הלאומית לבטיחות דרכים, ובעבר היה נציג מיוחד למגזר החרדי, וכיום לא ידוע לי שיש מישהו שאחראי על המגזר החרדי, למה?".

האזינו לדיון המלא:



5 תגובות

מיין תגובות
  1. 5

    אין ארי נוהם אלא מתוך קופה של שרצים,
    האנשים המכובדים יודעים טוב טוב כמה כסף מועבירים להם ממשרדי הממשלה וכמה כסף ליעד ולכמה מגיע לג'יפים או 4X4 אישיים. ואז הם חושבים שככה זה עובד גם במוסדות חינוך.
    בחורים קצת צניעות.
    תקנו אותי אם אני טועה.
    ירון

  2. 4

    מה זו הכותרת הזו ?

    נראה כי מדובר בכתב של מפלגה מסויימת בכנסת…
    לא ידעתי שגם בקול חי נותנים להם במה

  3. 3

    לעזעזל מתקשקשים על קטנות, ואנחנו קוברים בחורים מתוקים על לא עוול.. מה יהיההה?? תעשו משהו חברי הכנסת החרדים. תעשו משהו מנהלי מוסדות אכפתיים, משהו???????

    לא מבין למה הם דיברו בעדינות?? חיי הילדים שלנו לא שווים?? שיהפכו שולחנות
  4. 2

    בעיר ביתר למשל אפחד לא שואל מה נעשה בכספי הבטיחות בדרכים. התשובה ידועה לכל ילד.

  5. 1

    פחד אלוקים

    לראות את האוטבוסים בבני ברק נוסעים כמו חיות ממש